Beograd — Optužbe Kineza koji rade na mostu Zemun – Borča i domaćeg podizvođača “Ratko Mitrović-niskogradnja” koji je angažovan na pristupnim putevima, ne jenjavaju.
I dok kineska kompanija CRBC ističe da je na mostu preostala još trećina posla da se uradi, a da je na pristupima urađeno tek 18,5 odsto radova, iz srpskog preduzeća objašnjavaju da ih azijska kompanija sabotira.
“Ne plaćaju završene radove i čine sve da nas uspore kako bismo probili rok, a oni naplatili odštetni zahtev od Srbije zbog kašnjenja”, nezadovoljni su domaći neimari.
Projekat se finansira iz kredita koji je dobijen od kineske Eksim banke.
“Radovi se plaćaju samo kineskoj firmi, a ne srpskom podizvođaču i time se zaustavlja ceo lanac domaćih firmi koje učestvuju u projektu, a koje same finansiraju gradnju. Trudimo se da dodatnim angažovanjem ljudi i radom u dve smene nadoknadimo kašnjenja. To ne odgovara kineskom partneru jer ne može da ispostavi odštetne zahteve zbog probijanja rokova”.
Prema ugovoru, ove zahteve razmatra nezavisni, međunarodno priznati nadzorni organ, kompanija “Luj Beržer”. Dosad nije odobren nijedan zahtev za dodatnim sredstvima.
Direkcija: Sve po planuU direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju kažu da domaće firme rade po planu i da su radovi odmakli do 15. kilometra. Na prvih šest, do Zrenjaninskog puta, završen je trup saobraćajnice, kao i potkonstrukcija, na kojoj je postavljen prvi sloj asfalta. Završeni su i betonski propusti preko postojećih kanala, kao i armirano-betonske konstrukcije preko Velikog i kanala Vizelj. |