Gradski čelnici otkrili su danas potpuno novu mrežu linija gradskog prevoza, nove tarifne zone i cene karata koje će biti jefinije i do 45 posto za građane prigradskih naselja.
Sadašnje gradske linije biće uglavnom u 1. i 2. zoni, a prigradske u 3. i 4. Iako će neka obodna naselja poput Borče, Kaluđerice i Sremčice biti u drugoj zoni, cene karata biće iste kao do sada, dok će se cena mesečnih karata u zoni 1 (uže gradsko jezgro) sniziti.
– Od tačke A do tačke B stizaće se brže, kvalitetnije i jeftinije. Bavili smo se analizama ali smo slušali i preporuke građana – kazao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali.
Gradski menadžer Goran Vesić kazao je da je ovo prva promena u novijoj istoriji grada kojoj se pristupilo studiozno i temeljno.
– Mi pozivamo aktivno građane, organizacije, Mesne zajednice i pojedince da nam šalju predloge. Ovo je prvi put da građani kreiraju zajedno sa skupštinom grada linije – dodao je Vesić.
Nove tarifne zone
Čitava teritorija grada biće podeljena na četiri zone. Do sada je postojala samo jedna zona za gradske linije i deset zona za prigradske. Novim sistemom zona ukida se, kako kažu nadležni “podela na građane prvog i drugog reda”, a sve je urađeno tako da niko neće plaćati prevoz skuplje.
– Ukinućemo dikriminatorski odnos prema prigradskim opštinama. Biće niže cene, ali ćemo insistirati na plaćanju karata – kazao je Vesić.
Tako će mesečna karta za Zonu 1 koštati 2.990 dinara umesto dosadašnjih 3.275, dok će za zone 1 i 2 cenaostati kao i do sada (3.275 dinara). Putnici će za zone 1, 2 i 3 (od Beograda do Obrenovca, Barajeva i udaljenih delova Grocke) mesečnu kartu plaćati 3.890 dinara, a trenutno na ovoj relaciji plaćaju 5.298 dinara. Mesečne karte za rubne opštine (zona 1,2,3 i 4) koštaće 4.990 dinara, a sadašnja cena je 7.740 dinara.
Nova mreža linija
Nova mreža linija uvodi se 1. januara sledeće godine. Saobraćajni fakultet je na osnovu prošlogodišnjeg brojanja putnika i analiza napravio tri varijante mreže linija. Prva može da se primeni bez ikakvih ulaganja, za drugu je potrebno menjati infrastrukturu, a treća varijanta predstavlja dugoročne planove. Nijedan deo grada neće ostati bez autobuskih linija, ali neki brojevi će biti ukinuti, jer će se linije spajati u jednu, produžavati i skraćivati.
Novi stubovi na stanicama
Putnici će znati u kojoj zoni se nalaze na osnovu boje stajališta. Osim broja zone na stubovima će biti brojevi linija, kod stanice (za SMS servis o nailasku vozila), naziv stanice, ali i novi logo javnog prevoza Beograda.
Novi privatni autobusi
Zahvaljujući javno-privatnom partnerstvu od sledeće godine na gradskim ulicama biće angažovani privatni autobusi prema novim ugovorima. Privatnici će morati da ispune striktne uslove koje će propisati grad.
– Mi ćemo sa tenderom krenuti polovinom avgusta, a do kraja godine imaćemo partnere. To će biti onako kako mi želimo i kako su nam građani sugerisali. Autobusi će morati da imaju klima uređaje, brojače putnika, video nadzor i bežični internet – kazao je gradonačelnik Mali.