Most na Dunavu između Zemuna i Borče u Beogradu i pristupne saobraćajnice u dužini od 21,5 kilometara koji grade kineska kompanija Putevi i Mostovi (CRBC) sa domaćim firmama biće završen do kraja oktobra 2014. godine, izjavio je danas premijer Srbije Ivica Dačić.
Dačić je, nakon obilaska radova sa borčanske strane sa ministrom saobraćaja Milutinom Mrkonjićem i predsednikom Skupštine grada Aleksandrom Antićem, izjavio da je veoma zadovoljan dinamikom izgradnje mosta i da predstavnici ministarstva i grada posebno hvale kineske izvođače.
On je istakao da je to veoma značajan projekat za dalju saradnju sa kineskim partnerima na realizaciji infrastrukturnih projekata kao i da su u tom smislu projekat izgrdanje mosta Zemun-Borča i revitalizacija TE Kostolac pionirski projekti od kojih će zavisti dalje angažovanje kineskih kompanija u Srbiji.
CRBC se, prema rečima Dačića, interesuje i za učešće u izgradnji dela autoputa prema Crnoj Gori.
Predstavnici Srbije potpisali su sa CRBC predugovor za izgradnju dva autoputa u Srbiji od Pojata do Preljine i od Novog Sada do Rume.
Dačić je pohvalio i domaće kompanije koje su započele izgradnju pristupne saobraćajnice od mosta Zemun-Borča do Zrenjaninskog puta.
Premijer je istakao da će most i pristupne saobraćajnice značajno doprineti razvoju tog dela Beograda.
On je rekao da je Kina važan strateški partner Srbije i da naša zemlja dodatno želi da razvija prijateljske odnose sa tom zemljom koja će od sredstava namenjenih finansiranju projekta u jugoistočnoj Evropi izdvojiti deo novca i za naše projekte.
Radovi na mostu Zemun-Borča počeli su krajem oktobra 2011. godine, od 30 planiranih stubova postavljeno je 24, postavljen je prvi deo kolovozne konstrukcije budućeg mosta i u vodi su izbetonirani glavni stubovi.
CRBC je osnovao ogranke u više od 40 zemalja i regija, sa razgranatom mrežom u Aziji, Africi i Evropi, a prvi evropski ogranak je osnovan u Beogradu radi izgradnje mosta izmedju Zemuna i Borče u dužini od 1,5 kilometara sa pripadajućim saobraćajnicama koje će biti duge 21,5 kilometara.
To je prvi saobraćajni infrastrukturni projekat koji predstavlja osnov za Sporazum o tehničkoj saradnji na polju infrastrukture, koji je potpisan izmedu Vlade Srbije i NR Kine u aprilu 2010.
Investicija je vredna 170 miliona evra – 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, a 15 odsto sredstava obezbeđuju država Srbija i Grad Beograd.
Ukupna vrednost mosta sa pristupnim saobracjanicama je 260 milona dolara, a više od polovine tih sredstava pripašće domaćim firmama.
Rok otplate kredita Eksim banke je 15 godina, sa počekom od tri godine i fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje.
Prema ugovoru, predviđeno je da domaće građevinske firme učestvuju u 45 odsto posla, kao i domaći proizvođači građevinskog materijala.
U okviru tog projekta biće izgrađene pristupne saobraćajnice od Novosadskog puta do ulice Cara Dušana, kao i od Batajničkog i Zrenjaninskog puta do Pančevačkog mosta.
Most Zemun-Borča biće deo obilaznice oko Beograda i treba da poveže Zrenjaninski i Pančevački put, čime će se ostvariti i bolja saobraćajna veza za više od pola miliona stanovnika opština Zemun, Palilula i Novi Beograd.
Ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Verica Kalanović potpisala je krajem decembra sa CRBC predugovor za izgradnju dva autoputa u Srbiji – Moravski koridor od Pojata do Preljine i autoput Novi Sad – Ruma, u ukupnoj dužini oko 140 kilometara, a vrednost radova je 642 miliona evra.
CRBC je u sastavu Kineske kompanije za telekomunikacije i infrastrukturu (C C C C International), sa kojom je u decembru Ministarstvo saobraćaja potpisalo Memorandum koji je predviđeno učešće te kompanije u projektima za modernizaciju pruga u Srbiji.