Stambeni objekti u Pregrevici i dalje koče izgradnju pristupnica mostu Zemun-Borča. Od 60 porodica raseljene 34. Parcela na kojoj se nalaze sporni objekti vlasništvo firme “Napred”
NASELJE Pregrevica u Zemunu i dalje predstavlja kamen spoticanja za graditelje pristupnih saobraćajnica mosta Zemun-Borča. Iako su 34 porodice već raseljene sa tog područja, preostalih 26 domaćinstava i dalje živi u objektima koji se nalaze na parceli kroz koju bi trebala da prođe buduća saobraćajnica za pristup mostu.
Sporni objekti, međutim, nisu vlasništvo porodica koje su ovde nastanjene, već su im dati na privremeno korišćenje. U rešavanje ovog problema osim Grada Beograda uključilo se i preduzeće “Napred”, koje je vlasnik parcele.
Osim ove građevinske firme, koja je stanovnicima Pregrevice ponudila preseljenje u 26 adaptiranih objekata sa kupatilima, u celu akciju uključena je i Direkcija za gradsko građevinsko zemljište. Ona je porodicama ponudila stanove na korišćenje u roku od pet godina, a za to vreme im je omogućeno da dokažu postojanje pravnog osnova, odnosno da su vlasnici objekata u naselju Pregrevica. Ukoliko to uspeju – ostali bi u stanovima, a u suprotnom bi iz njih nakon pet godina morali da se isele.
STANOVI OD 50 KVADRATA DEVETNAEST porodica je uspelo da dokaže pravni osnov, ali ga preostalih sedam nema i oni odbijaju da budu raseljeni. Ponuđeni stanovi imaju u proseku oko 50 kvadrata.
– Kao lokacija pominju se Bele vode – kaže Ljiljana Dolić. – Svi koji su se već odselili rekli su nam da su dobili istu kvadraturu ili čak i veću, niko nije dobio manje od onog što je imao. Svi se nadamo da će se ovaj problem brzo rešiti jer već predugo traje. U kući živim sa suprugom i dvoje dece i pre svega zbog njih želim da se konačno preselimo.
Zaposleni u Direkciji će u narednih nekoliko dana stanovnike Pregrevice pozivati na sastanke kako bi se dogovorili oko preseljenja. Svaki mesec odlaganja i produženja radova Grad Beograd koštaju između 1,5 i dva miliona dolara, a gradski budžet je zbog nerešenih imovinsko-pravnih odnosa već bio “oštećen” i u slučaju rešavanja istog problema JRB kada se gradio Most na Adi.
Na ovaj način koči se i razvoj infrastrukture i ekonomije, jer će zemljište duž novih saobraćajnica biti veoma primamljivo za investitore koji će, posebno sa borčanske strane mosta, graditi hale, skladišta i poslovne prostore, a ovo gradsko građevinsko zemljište će konačno biti stavljeno u funkciju.
MOST VEĆ 2014.
ZAVRŠETAK izgradnje mosta Zemun – Borča, koji će sa pristupnim saobraćajnicama imati dužinu od 20 kilometara, planiran je za 2014. godinu.
Njegovim puštanjem u rad biće omogućena bolja distribucija tranzitnog saobraćaja na širem području grada, čime će se stvoriti uslovi za rasterećenje saobraćajne mreže.