Stan ili kuća u Borči, Ovči, Kotežu ili Krnjači sada ne mogu da se prodaju za više od 800 evra po kvadratu.
Međutim, kada do kraja godine bude završen “Kineski most”, koji će spojiti obale Zemuna i Borče, cena će biti veća i za 25 odsto!
“Pokušao sam da prodam stan od 35 kvadrata u Borči. Ponudili su mi najviše 20.000 evra, što je manje od 600 za kvadrat. Ne mogu više ni da tražim jer je udaljeno sat i po od grada”, žali se Beograđanin Darko B.
Kad “proradi” saobraćajnica, isti stan biće znatno skuplji, smatraju stručnjaci.
“Tržište nekretnina sad stoji. Nema dovoljno para u opticaju. Ipak, sa mostom će ljudi stizati na drugi deo grada za 15 minuta, pa će im se isplatiti da kupe stan u Borči. Očekujemo cene do 1.000 evra za metar kvadratni”, kaže Aleksandra Kon iz “Alka nekretnina”.
Stručnjaci smatraju da će ovo biti inicijalna kapisla za razvoj popularno nazvanog “trećeg Beograda”, koji bi trebalo da okupi zemljište oko Borče, Ovče i Krnjače, aktivira građevinsku i prehrambenu industriju, “razmrda” tržište nekretnina i od prigradskih naselja napravi – nove “gradske spavaonice” za više stotina hiljada sugrađana.
I sam ministar građevine u ostavci Aleksandar Antić objasnio je, pre mesec dana, da očekuje da se Borča razvije u centar “trećeg Beograda”.
“Novi most i saobraćajnice povećaće cenu zemljišta na levoj obali Dunava i privući investitore. Očekujem da će Borča postati i nova opština. Oko 100.000 sugrađana već sada čine “grad u gradu”, koji je veći od dve trećine opština u Srbiji”, naveo je Antić.
Deo grada smešten na drugoj obali Dunava prema Pančevu ima zavidan građevinski potencijal, smatra bivši arhitekta grada Dejan Vasović.
“Presudno je da se sa novim mostom u ove delove Papilule preseli i industrija, a za njom će krenuti i sugrađani. Prema predlogu novog urbanističkog plana, grad u ovim naseljima raspolaže sa 800 hektara zemljišta za industriju, privredu, ali i nekretnine.”, objašnjava Vasović. Tako, budućim investitorima koji će ulagati u “treći Beograd”, može da ponudi mnogo bolje uslove nego privatnici.
Da bi naselja do kojih se sad dolazi preko “Pančevca” mogla da postanu urbanistički moderna, potrebna je kompletna infrastruktura.
“Za fabrike je najbitnije da postoje gas i elektro-mreža. To već postoji. Dalje su potrebni vodovod, kanalizacija, grejanje. Grad će morati da raširi mrežu da bi privukao velike domaća i inostrana preduzeća, za njima će doći i investitori koji će graditi stambena naselja”, kaže Dejan Vasović.