Sekretarijat za saobraćaj započeo je realizaciju projekta „Zone škole” i to najpre u okruženju Osnovne škole „Jovan Ristić” u Borči.
Prvi put je jedna beogradska škola dobila svoju saobraćajnu zonu. U svim ulicama u široj okolini OŠ „Jovan Ristić” u Borči postavljeni su znakovi, ležeći policajci, zaštitne ograde i obeleženi pešački prelazi da bi đaci imali maksimalno bezbedan put do škole i kuće.
Kažu da ovako treba da izgleda školski komšiluk da saobraćaj ne bi bio pretnja za đake. Kada se sabere sve što je u njoj obeleženo i postavljeno, zona OŠ Jovan Ristić ima čak 113 saobraćajnih znakova, ležećih policajaca, zebri, zaštitnih ograda. Zato je ova škola u Borči prva u glavnom gradu u čijoj su okolini vozači maksimalno usporeni, a pešaci na najbezbednijem putu. Sve to trebalo je samo objasniti deci.
U sekretarijatu za saobraćaj kažu da će još deset osnovnih škola u prestonici dobiti zone, a na brojnim pešačkim prelazima koji nemaju semafor biće postavljene kamere za nadzor.
– Postavljeno je 75 vertikalnih znakova kojima se obeležava zona škole, na dvanaest pozicija ugrađeni su „ležeći policajci”, postavljeno je devet polja pešačke zaštitne ograde i deset natpisa „ŠKOLA”. Takođe, obeleženo je sedam novih pešačkih prelaza. Tako smo na nedvosmislen način pešake usmerili kuda da se bezbedno kreću, a vozače usporili – kazao je gradski sekretar za saobraćaj Bojan Bovan.
Projekat „Zona škole” vredan je oko 1,2 miliona dinara, a jedan je od onih kojima Sekretarijat za saobraćaj unapređuje bezbednost đaka. U prethodnom periodu dodatno su obeleženi brojni pešački prelazi koji nisu bili dovoljno osvetljeni, a uskoro se očekuje i postavljanje specijalnih kamera na nesemaforizovanim pešačkim prelazima, koji će detektovati prekršaje. Ova metoda je preventivna, ali svi oni koji budu napravili saobraćajni prekršaj biće naravno procesuirani, istakao je Bovan.
Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima propisano je da je „zona škole deo puta ili ulice koja se nalazi u neposrednoj blizini škole i kao takva obeležena je odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom. Brzina kretanja vozila u ovoj zoni u naselju ograničena je do 30 km/h, a van naselja do 50 km/h, u vremenu od 7 do 21 sat, osim ako saobraćajnim znakom vreme zabrane nije drugačije određeno. U zoni škole nadležni organ za saobraćaj naložiće upravljaču puta primenu posebnih tehničkih sredstava za zaštitu bezbednosti dece.”
Prvi put jedna škola biće vlasnik projekta zone, što znači da ako recimo znak padne ili se neka zebra izbriše, škola treba hitno da obavesti sekretarijat za saobraćaj. Verujemo da se niko ne pita da li je toliki broj znakova i mera bezbednosti u blizini škole potreban, zato naviknimo se na maksimalno poštovanje ovakvih zona.