Završeni su skoro pa svi stubovi mosta Zemun-Borča, što je i bilo potrebno da bi se prešlo na sledeću, glavnu fazu radova gde se praktično postavljaju temelji budućeg kolovoza, odnosno noseće konstrukcije mosta.
Naime, upravo danas počelo je betoniranje i u mesecima koji slede moći ćemo da vidimo kako se most polako spaja.
Prethodnih dana jutra pored Dunava podsećala su na prava decembarska. I samo je malo toplije kada sunce počne da zalazi, ali i tada, u sutonu, kineske radnike zateći ćete kako i dalje rade. Najave da nas čeka ledena zima ih ne plaše. Jednu su zimu u Srbiji već preživeli, lako će, kažu, i drugu, iako im posao neće biti nimalo lak. Jer počinje betoniranje.
– Zoran Petrović, šef gradilišta na mostu Zemun – Borča – Sad radimo gornji deo konstrukcije, to je noseća konstrukcija kolovoza. Danas smo s tim počeli, bio je vatromet. To je kineski običaj da kad se krene s betoniranjem nosača – upali se vatromet što je stvarno impresivno.
Sa 56m, ovaj deo mosta nije samo prvi, već i najduži koji se betonira. Stoga ne treba da čudi što samo na njega odlazi 1300 tona betona. Betoniranje je počelo i trajaće narednih 20 sati. Da je malo toplije, bila bi potrebna 5 dana da beton očvrsne, ali hladnije je, pa će ipak sačekati nedelju dana. A onda kineski radnici nastavljaju dalje.
Svaki sledeći deo koji se betonira kraći je, odnosno dugačak 48m. Prvo će se betonirati strana kolovoza koja vodi ka Zemunu, a potom ona kojom će vozila ići do Borče. Celim mostom vozićemo se krajem sledeće godine i u to, kaže nam i šef gradilišta, ne treba da sumnjamo, jer su brzina i disciplina kineskih radnika na zavidnom nivou. Ne krije šef ni da je oduševljen što, umesto piva, ovi radnici kraj sebe drže teglu čaja, isključivo kineskog. Ipak, ima i onog što Zoran Petrović u svojoj karijeri dosad nije sreo – radnici koji su, kad god ih zateknete, baš uvek nasmejani.