U Srbiji je u prvih osam meseci ove godine postignut istorijski uspeh u bezbednosti saobraćaja jer je stradalo 80 osoba manje nego prošle godine. Pored korišćenja sigurnosnih pojaseva od ponedeljka počinje kontrola brzine, tehničke ispravnosti vozila i urednosti dokumenata.
U akcije saobraćajne policije uključila se i Agencija za bezbednost saobraćaja, koja ukazuje na to gde treba pojačati a gde smanjiti aktivnosti. Od ponedeljka se vežite i na zadnjem i na prednjem sedištu jer vas očekuju rigorozne kontrole, kažu u MUP-u.
U prvih osam meseci ove godine poginulo je 328 osoba u saobraćaju, što je za 80 manje nego prethodne godine, kada je život izgubilo 408 lica. Ovo je rezultat koji dugo nije ostvaren od kada se meri bezbednost saobraćaja, ali obaveza policije je da do kraja godine on bude još bolji.
U Upravi saobraćajne policije još kažu da broj prekršaja nije porastao, čak se smanjio na 380.000 od početka godine, ali se zato i dalje ne vezuje 30 odsto vozača na prednjim sedištima, dok na zadnjim sedištima, prema nezavisnom istraživanju, čak 98 odsto putnika ne koristi pojas.
Od ponedeljka počinje objedinjena akcija u okviru akcije evropskih policija, čije je osnovni cilj da se pojas pravilno upotrebi.
“Da budemo realni, i vi ja na zadnjem sedištu vozimo decu – to je jako bitno, treba da pošaljemo jaku poruku. Svaka novina s vremenom nailazi na otpor, bilo je otpora i kod dnevnog svetla, to smo uspeli da nekako uskladimo, tako ćemo i ovde, vreme i akcija doneće i rezultate”, kaže Slobodan Mališić iz saobraćajne policije.
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja poručuju da ako želimo u Evropu moramo prihvatiti i evropsko ponašanje. Studija koju je Agencija uradila pokazuje da se naši vozači više vezuju u inostranstvu ili na Koridoru 10 nego u okolini kuće.
Takođe, velika je zabluda da pojas spasava samo na velikim brzinama, jer je njegov učinak najbolji baš u gradu na manjim brzinama.
Krste Lipovac, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, kaže da tek sada kreće jedna ogorčena borba sa onima koji su nam najvažniji, a to je 30 odsto onih koji ne koriste pojas.
“Tek sad kreće pravi uticaj na bezbednost saobraćaja. Oni koji se bune protiv društvenih akcija, aktivnosti i medija moraju biti sankcionisani”, kaže Lipovac.
Pored korišćenja sigurnosnih pojaseva od ponedeljka počinje kontrola brzine, tehničke ispravnosti vozila i urednosti dokumenata. Takođe, oko škola meriće se brzina bez zaustavljanja, a prijave će biti direktno prosleđivane sudijama jer u tim slučajevima ne važe nagodbe ili bilo kakve urgencije.