Beograd je dobio drugi most preko Dunava, preko kojeg će saobraćaj krenuti krajem godine. Do tada ostaju završni radovi na mostu, ali i na izgradnji prilaznih saobraćajnica sa obe strane.
Šest traka, dve staze za pešake i bicikliste, kilometar i po dužine, 14 metara širine, trideset metara nad vodom, na šipovima ukopanim i do 40 metara u dno Dunava. To je brojevima opisan novi most koji je premostio Dunav između Zemuna i Borče. Obale su ovih dana konačno i potpuno spojene.
Poslednji je spojen ovaj deo mosta i tako je Beograd posle više od 70 godina, dobio svoj drugi most preko Dunava. Da bismo svi mogli da ‘prolazimo preko njega, potrebno je da budu urađeni i završni radovi. Sve to biće gotovo do kraja ove godine, baš kao i pristupne saobraćajnice. A one su važne koliko i most i višestruko duže od njega.
– Nenad Bajić, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda – Do kraja ove godineće biti završeni kompletno pristupi sa zemunske strane do mosta, kompletan most i pristupi na borčanskoj strani do Zrenjaninskog puta. Tako da čemo krajem ove godine od Zemuna do Zrenjaninskog puta moći da se provezemo, a radovi se nastavljaju od Zrenjaninskog puta do Pančevačkog puta, do septembra sledeće godine.
Most je deo takozvane Severne tangente obiloaska Beograda. Sa sat vremena kroz centar grada, putovanje između Zemuna i Borče skratiće na desetak minuta. Gradonačelnik Siniša Mali u ovom projektu vidi i druge mogućnosti.
– Siniša Mali, gradonačelnik Beograda – Vrlo značajna saobraćajnica koja će, ne samo rešiti saobraćaj, nego ono što je možda još bitnije, omogućiti razvoj privrednih zona, kako na strani Zemuna, tako0 i na strani Borče. Jednostavno, to su krajevi koji nisu dovoljno razvijeni, a sa ovim pristupnim saobraćajnicama i infrastrukturom – de fakto autoputem, otvara se mogućnost da se tu naprave i nove hale i fabruike, da se zaposle novi ljudi. I sami znate – razvoj infrastrukture podstiče i razvoj privrede i to je ono što želimo da uradimo ovim delom obilaznice.
Najviše koristi od novog mosta, imaće oni čije obale spaja, stanovnici leve obale Dunava i oni sa desne – Zemunci.
– Dejan Matić, predsednik opštine Zemun – Za građane Zemuna ovaj most značiće mnogo. Povezaće dve susedne opštine Zemun i Palilulu, skratiće vreme putovanja i stvoriti uslove za privredni razvoj.
Izgradnja mosta zahvaljujući kojem će stanovnici Zemuna i Palilule postati najbliže komšije, počela je 2011. godine, a na njemu je radilo nekoliko stotina radnika iz Kine, zemlje iz koje je stigao i kredit za izgradnju ovog objekta. Izgradnja pristupnih saobraćajnica poverena je domaćim izvođačima.